10 lecții de viață pe care le-am învățat până la 30 de ani: Victoria Boțan

imgVictoria Boțan este blogger (botanvictoria.wordpress.com) și jurnalistă. Este o fire energică, sociabilă și creativă. În timpul liber practică muzica și înotul.

Victoria Boțan a împărtășit cu echipa Stiripozitive.eu 10 lecții de viață pe care le-am învățat până la vârsta de 30 de ani:

  1. Niciodată, sub nici un pretext, nu renunța la visurile tale

„Indiferent, dacă sunt grandioase sau modeste, la oricare din etapa de „cucerire a lumii” nu te-ai afla, victoriile cele mai importante le vei obține abia după multe căzături și înfrîngeri. Dacă viața ta ar fi un set de cărți, cîte din ele ai reuși să scoți pînă vei da de Joker?

Vica_Botan_9

  1. Mișcarea e viață

De mai mulți ani practic înotul și nu mă pot sătura de apă, deși cîndva în copilărie mă temeam de ea. Uneori, lucrurile care nu ne plac la început sau de care ne temem, sunt cele mai utile pentru noi. Important, să nu ne fie frică să le încercăm. În cazul meu, am luptat cu frica de a mă scufunda pînă nu m-am învățat singură să înot, iar acum nu-mi pot imagina viața fără acest sport. Mă imaginez în vîrstă cu părul sur, strîns în căciuliță și în costum de baie frumos mulat pe corp. Nu cunosc un lucru mai bun decît înotul care m-ar încărca pe toată ziua cu energie și dispoziție bună.

Vica_Botan_15

  1. Fii autocritic

Cel mai dureros, greu de realizat, dar mai ales de menținut, este autocritica. Încerc să-mi fiu cel mai exigent pedagog, deși recunosc, nu întotdeauna reușesc acest lucru.

Vica_Botan_13

  1. Cea mai dăunătoare e minciuna față de sine

Toți oamenii mint. Unii o fac mai puțin, alții mai mult. Dar, asta nu e grav. Cea mai dăunătoare e minciuna față de sine, condimentată de iluzii, egoism și prostie.

Vica_Botan_16

  1. Iubește-ți aproapele ca pe tine însuți – așa scrie în Biblie

Însă, a spune „Te iubesc” sau „Iartă-mă”, cuvinte atît de importante pentru ființa umană, sunt uneori atît de greu de rostit, mai ales cînd e vorba de cei dragi. Spuneți-vă cît mai des: „Te iubesc” și „Iartă-mă”! Sunt cheile care ne deschid inimile și ne fac mai buni.

Vica_Botan_18

  1. Spune mulțumesc fiecărui om care a trecut în viața ta

Nu există, în general, oameni buni sau răi, fiecare din ei și-a adus aportul în viața noastră și merită mulțumiți pentru că sunt sau au fost. Ce poate fi mai valoros decît experiența?

Vica_Botan_4

  1. Nu există limite

Toate așa zisele „probleme” sunt doar în capul nostru. De exemplu, eu am o dizabilitate de la naștere și nu înțeleg cînd lumea ne spune „oameni cu necesități speciale”, rîd și le zic că suntem „oameni cu abilități nelimitate”.

Vica_Botan_7

  1. Am învățat să spun ce gîndesc, chiar dacă opinia mea nu corespunde cu cea a majorității

Oamenii te pot asculta, dar oricum vor face după bunul său plac. E un lucru firesc. Împărtășindu-ți opinia vei păstra propriile valori dar vei evolua ca persoană, dacă vei asculta cu atenție și alte viziuni.

vica

Vica_Botan_6

  1. Primește oamenii așa cum sunt

Dacă cer, ajută-i, ascultă-i, dar nu da niciodată sfaturi nesolicitate și nu încerca să-i schimbi pe oameni. Este o irosire de timp și de nervi. Primul și cel mai important om pe care trebuie să-l accepți așa cum este și să-l scoți din zona de confort, ca să-l schimbi în mai bine, ești chiar tu.

Vica_Botan_11

  1. Alege corect un job

Dacă ai ocupație care îți aduce plăcere și venit, nu ești un simplu norocos. Înseamnă că ți-ai ales corect calea și ai depus pentru aceasta destul efort. Nu contează de cîte ori ai căzut, dacă pînă într-un final ai reușit să te invingi pe tine și ai făcut în continuare ceea în ce ai crezut. Eu am ales jurnalismul și cred că nu am greșit, fiindcă este ocupația care îmi aduce plăcere. Prin ea învăț să comunic, să-mi exprim liber viziunile și să mă autoeduc”, povestește Victoria Boțan pentru Stiripozitive.eu

Autor: Cristina Zeamă

Sursa articol: Stiripozitive.eu

 

Scrie un comentariu

Din categoria Interviu

Lasă un comentariu